top of page

טיפול פסיכולוגי עצמי

"בספר אני מתאר את הגישה שלי לחיים". טל ניב, מחבר הספר 'עיניים פקוחות' מתאר כיצד נולד הספר שכתב ומספר על הדרך בה הוא פועל בעולם שבו החנויות והוצאות הספרים גוזרות קופון על חשבון הסופרים | טור אישי



בכלל לא תכננתי לכתוב ספר, הייתי תלמיד על הפנים בתיכון תמיד כתבתי אבל נטו בשבילי ותו לא, כמו טיפול פסיכולוגי עצמי. בכלל הייתי ילד על סקייטבורד - סקייטבורד היה כל חיי בצעירותי. ספונסרים, תחרויות, לבית ספר, לבחורות, הכול היה עם סקייט ביד.

כשטסתי לטיול הגדול ב 2012, שעה לפני שהייתי צריך להיות בשדה התעופה, ארזתי בזריזות את המוצ'ילה והכנסתי מינימום דברים פנימה. ראיתי פתאום יומן שקיבלתי במתנה ולא עשיתי בו יותר מדי שימוש בשנה וחודשיים שקרעתי את עצמי במספר עבודות במקביל כדי לחסוך כסף לטיול. בהחלטה זריזה לקחתי אותו איתי ובכל כמה זמן רשמתי תאריך ומה קרה עד עכשיו מאז הפעם האחרונה שכתבתי. בסוף אחרי הרבה שיחות עם אחי הבנתי שאין מצב שאני משאיר את כל הטיול מאחור, אני לוקח את כל מה שצמחתי ממנו בטיול ואצמח ממנו גם בארץ, ומעבר לכך – אני גם אעביר את המסר הלאה, יאללה אני חייב לכתוב ספר.


בספר אני מתאר את הגישה שלי לחיים, דרך החוויות שעברתי בטיול. זו גישה שנבנתה במהלך ואחרי אותו טיול – טיול נוסף בהודו, שני סבבי לחימה בעזה, כולל במבצע האחרון "צוק איתן" בדרום הרצועה, עבודה בנישות שונות בטבע עם נוער בסיכון בארץ, הרבה מקרים כואבים כולל מוות של יקירים ברצף שמקשה על הרמת הראש. דווקא בגלל זה חשוב תמיד לשמור על החיוך ועל הראש למעלה.


בגלל מצב שוק הספרים כיום, אני ממליץ לשקול היטב להוציא את הספר באופן עצמאי. כדי שזה יצליח צריך אומץ, כימיה טובה והבנה עם העורך, כי התפקיד שלו קריטי. חשוב לעשות שיחת ציפיות 'יחסינו לאן' כבר מההתחלה, כי זה לא הולך להיות פשוט.


טל ניב מחלק טיפים לסופרים מהניילונים


את הספר שלי הוצאתי באופן עצמאי ואני מאושר מהבחירה הזו. הספר שלי לא נמצא בחנויות הספרים הרגילות מתוך אמונה שאני לא רוצה שהכסף יגיע על החנויות והמפיצים אלא יגיע לסופרים.


אז אני פועל בכמה מישורים, חבר טוב שקרא את הספר, הודיע לי שהספר השפיע עליו והוא מרגיש מחויב לעשות מה שיוכל על מנת שהספר יגיע וייפקח כמה שיותר עיניים - הוא בנה לי אתר דרכו אני מוכר אותו.


האתר המבורך של אינדיבוק שתומך ודוחף למעלה סופרים עצמאיים כמוני עוזר לי להגיע ליותר ויותר קוראים. כמדריך טיולים יוצא לי להגיע לקהל מגוון אך עם חיבור עמוק למסרים המועברים בספר, בהקראת קטע בנוף המתאים מול האנשים הנכונים.

יש לי דוכן איתו אני מסתובב ברחבי הארץ בירידים המתאימים ומוכר אותו פנים אל פנים, בהכרות נעימה מול הקוראים הפוטנציאלים. כמו כן, הספר נמצא בעוד ועוד חנויות ועסקים המסכימים לקחת חלק, הספר נמכר דרכם ומלבד חלוקה הוגנת בכספי המכירה, העסק גם מקבל פרסום ממני. לעומת הוצאה לאור, כל העניין כאן תלוי אך ורק בי.


אני לא מפסיק להיות מופתע מכמות הקוראים שגדלה וגדלה, לכולם קשר ישיר אליי. קשה לי לתאר את ההרגשה מתגובות הקוראים, לדעת שבאמת הצלחתי לגעת בקומץ אנשים, היה שווה הכול, ושהקומץ הזה גדל וגדל ומצרף עוד ועוד קוראים לחוויה.


בימים אלו אני עובד על הספר השני שלי שמבוסס על הנוער בסיכון שאותו אני מדריך. אני לומד מהם המון.





הכתבות אחרונות
bottom of page