top of page

המדריך להדסטארט


להפוך רעיון למציאות זה לא עניין קל או זול. בעידן הרשתות החברתיות, האמנים השונים צוברים קהל עוד לפני שהוציאו את יצירתם. מימון המונים הוא דבר נפוץ - יסמין רמון, סופרת והדסטארט-הוליק, הכינה מדריך קצר שיעזור לאמנים 'מהניילונים' עם העבודה החדשה שלהם - שיווק פרויקט ההדסטארט


כל אחד יכול להפוך את החלום שלו למציאות ולפעמים צריכים תמיכה ועזרה כדי להגשים ולכבוש את המטרה. הגעתם להחלטה שאתם רוצים להוציא את הספר / אלבום שלכם בעזרת פרויקט מימון המונים? ברכותיי. חשוב לי להגיד לכם, זה לא הולך להיות קל - פרויקט הדסטארט מצריך עבודה קשה, אבל מתגמלת. עם עבודה נכונה ואמונה בעצמכם ובדרך תגיעו רחוק.


מי אני? מה אני?


בתור התחלה חשבו וכתבו לעצמכם - מי אתם? ספרו לעולם על עצמכם, מה אתם עושים? מהי היצירה בשבילכם, למה אתם עוסקים ביצירה? שתפו חוויות מהעבר ומהתהליכים שעברתם – שיתוף יוצר קירבה - קירבה יוצרת תמיכה.


כדי למשוך תומכים פוטנציאלים - כתבו בצורה מעניינת ומושכת, חשבו מה יכול לעניין את ההמונים – האנשים שהם לא אבא ואמא. בסופו של דבר, אתם אלה שמכירים את היצירה שלכם בצורה הטובה ביותר. לכן כל התשובות וההתלבטויות לפיתוח הקמפיין והצלחתו נמצאות אצלכם.


כאן בונים

זכרו שבהדסטארט זה ''הכל או כלום'' קביעת יעד גבוה מידי עלולה להשאיר אותך ללא כלום. חשבו על סכום גיוס הגיוני, מומלץ לגשת לפרויקט ההדסטארט שיש לכם כבר הצעת מחיר על מנת שתדעו כמה עליכם לגייס. זכרו שאתם כותבים סכום לכלול בו גם את ההוצאות הנלוות כמו שליחת הספרים/ האלבום בדואר, מקום ההשקה (במידה ותרצו אחת) וזכרו גם שהדסטארט לוקחים עמלה מהסכום שתצברו.


חשבו כמה אנשים (קרובים, מכרים, חברים) יתמכו בכם וכמה כסף הם יהיו מוכנים להשקיע, לפי הנכונות, הגדירו את המדרגות והתשורות. התשורות הן הדרך שלכם להגיד תודה, הדרך להחזיר בחזרה בתמורה לתמיכה בך. בנוסף, זו הדרך להוציא את המוצר לשטח ולבחון אותו.


יש מגוון של תשורות שאפשר להציע – גרסה דיגיטלית או קשיחה של ספר או אלבום, תוספת הקדשה, קרדיט, הופעה, סימניה, שיעור פרטי ועד לפגישה אישית אתכם. כדאי שתציעו דיל שווה שאנשים ישתתפו בפרויקט באופן פעיל ולא יגידו שיקנו את המוצר הסופי בסוף התהליך. חשוב לתמחר את התשורות בצורה הוגנת, התומכים צריכים להרגיש שיש תמורה לכסף.


הראו לאנשים את מה שכתבתם והתייעצו איתם על מדרגות התמיכה והתוכן.


לא לעצור עד השגת המטרה


זמן של פרויקט יכול להיות בין יום ל- 90 יום. לאחר בדיקה, המלצת מערכת 'ניילונים' היא חודשיים. 60 ימים הם מצד אחד טווח רחב לגיוס, תוך התייחסות לאילוצי משכורות והוצאות ומצד שני לא מדובר על זמן רב מדי, בו אנשים עלולים לדחות ולדחות.


כדאי לשלב בפרויקט את היצירה שלכם. טקסטים שלכם, קטעי נגינה, דוגמאות כתיבה קצרות וכדומה- חשוב שייחשפו לכישרון שלכם. הדסטארט ממליצים בחום לשלב סרטון בפרויקט, אף על פי כן, אם זו לא הנישה שלכם ואתם פחות מרגישים נוח מול המצלמה – פשוט תוותרו על זה.


מקובל בהתחלה להריץ את הפרויקט בין אנשים קרובים ורק כשיש כ- 17% לצאת בהצהרה. אומרים שקל יותר להצטרף להצלחה מליצור אותה. כשתומכים פוטנציאלים רואים פרויקט מתקדם, סיכוי גבוה שיאמינו שיוכל להגיע ליעד וישמחו להשתתף. דברו עם אנשים, ספרו להם על הפרויקט, אל תתביישו . אנשים אמרו שיתמכו? תציקו להם (בגבולות ההיגיון, כן?).


צילום: ראובן בן לולו


מרגישים את ההצלחה באוויר


הפרויקט מתקדם וצובר תומכים? עדכנו אותם בתהליך, הראו אות חיים, הוסיפו קטע מוזיקלי, צרפו כמה פסקאות מעניינות מהספר ובקשו שיתוף - גרמו לאנשים להרגיש שהם חלק מהמסע. לאורך תקופת הפרויקט הקפידו לפרסם בקבוצות רלוונטיות בפייסבוק, פנו לאנשי מפתח שאתם מכירים ובקשו שיפרגנו לכם ושלחו מייל לאנשים לתומכים.


עבודה נכונה תגדיל את כמות התומכים הפוטנציאלים שלכם, את הסיכוי לקבל מימון ואת הסיכויים לממש את הפרויקט.


זכרו הזמן קצר והמלאכה מרובה - ונחזור להתחלה - האמינו בעצמכם ובהצלחה.


תמונה ראשית: עמוד הבית של הדסטארט




הכתבות אחרונות
bottom of page